Nie ma, że wiem – siła pytań w employer brandingu

Nie ma, że wiem – siła pytań w employer brandingu

O sile pytań przekonałam się podczas studiów coachingowych. Jednakże nigdy nie przypuszczałam, że coaching przyda mi się tak bardzo podczas pracy nad budowaniem marki pracodawcy. Dziś natomiast mogę powiedzieć, że w zasadzie jest to jedna z kluczowych umiejętności w employer brandingu. Zadawanie otwartych pytań, podążanie za drugą osobą (tu: za grupą docelową), nie zakładanie, że się wie.

Jeśli przygotowujesz kampanię – zanim wypuścisz ją w świat, pytaj.
Spróbujmy na przykładzie kampanii rekrutacyjnej:

Pytania zadawane sobie:
Najpierw zapytaj samego/samą siebie o cel.
– Co chcę osiągnąć poprzez tę kampanię?
– Do kogo ma trafić?
– Co ma pomyśleć osoba, do której skierowana jest kampania?
– Jakie chcę wywołać u niej emocje?
– Jakie skojarzenia?
– Do jakiego zachowania chcę ją nakłonić?
– Po czym poznam, że kampania się powiodła?

Drogowskazy od grupy docelowej
Znając odpowiedzi na te pytania, zacznij zadawać pytania osobom z Twojej grupy docelowej. Ich odpowiedzi staną się dla Ciebie drogowskazem – jakie treści warto zawrzeć w Twojej kampanii. Co podkreślić? Czym warto się pochwalić?
Najlepiej zacząć od pracowników Twojej firmy – w końcu są oni przedstawicielami Twojej grupy docelowej. Zapytaj o skojarzenia, wrażenia, dla których dołączyli do firmy.
– Czy pamiętasz pierwsze wrażenie, gdy zetknąłeś/zetknęłaś się z naszą firmą?
– Co Cię zaskoczyło, o czym nie wiedziałeś zanim dołączyłeś/dołączyłaś do firmy?
– Gdybyś miał/miała w trzech słowach opisać naszą firmę dziś – jakie byłyby to słowa?
Możesz to zrobić w postaci ankiety wśród pracowników – dzięki temu dotrzesz do większej liczby osób w stosunkowo krótkim czasie.

Sprawdzian dla koncepcji
Następny etap pytań – to moment, gdy Twoje koncepcje są gotowe. Znowu pytasz o skojarzenia, o odbiór Twojego komunikatu – czy jest jasny. Jakie emocje wzbudza.
Oczywiście nie ma żadnego algorytmu, który sprawi, że Twoja kampania będzie sukcesem. Niemniej dobre przygotowanie w oparciu o insight ze strony grupy docelowej zdecydowanie zwiększa szanse na osiągnięcie zamierzonych celów.
Powodzenia! 🙂 Daj znać w komentarzach lub mailowo jakie znasz jeszcze skuteczne metody przygotowania się do kampanii.

One Reply to “Nie ma, że wiem – siła pytań w employer brandingu”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *